avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 705 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Fonduri europene, finanţări ... Escrocat si santajat de firma consultanta pentru ...
Discuție deschisă în Fonduri europene, finanţări nerambursabile, grant-uri

Escrocat si santajat de firma consultanta pentru fonduri europene - 17.260 EUR

Dragii mei nici nu stiu cu ce sa incep., o aventura dusa la extrem in doar 2 luni de zile m-am intors din strainatate si am zis sa incep o afacere, accesand Fondurile Europene.
Asa am ajuns la un cabinet de consultanta, si blestemata fie ziua aceea unde am ajuns sa dau peste 17 mii de euro!!
Prima mea nelamurire a inceput in acest topic cu costurile cursurilor de antreprenor
www.avocatnet.ro/content/for...
unde nici in ziua de azi eu nu am primit un act doveditor la mana ca eu am dat acei bani sau macar o data de incepere a acelor cursuri pregatitoare...

Astazi am fost sa vorbesc cu doamana consultant si juristul ei in care am fost amenintat tot eu ca daca fac declaratie la politie, eu o sa fiu cel acuzat de santaj, ba la sfarsit am fost si injurat de domnul jurist, care de fapt este si primar langa o comuna de langa Timisoara cu [EDITAT - limbaj vulgar] (va rog sa cititi mai ales la proiectul 3. cum au incercat sa ma escrochereasca doamna consultant cu domnul primar cu 22.500 euro, banii de la fonduri cu 5 hectare de pamant)

Am sa va detaliez proiectele in numar de 3:

I. Partener Fonduri EU - 7.960 EUR
1. Doamna consultant cum a zis ca am bani si doresc sa incep o afacere, sa fim parteneri de afacere pe Fonduri EU la cabintetul ei de consultanta unde o sa primesc 10% bonus din fiecare contract realizat.
2. Am acceptat si am dat aproape 8 mii de euro, de la 3.000 EUR deblocarea contului bancar de catre inspectorul de la Finante, pana la tot felul de mici cheltuieli si datori, bani dati imprumut, ba si cadouri sub forma de haine ce ea dorea sa cumpere, bani dati sa-mi deschid eu P.F.A., 1.000 lei, apoi alti 1.600 lei pe S.R.L.. ca pana la urma nu s-a deschis nimic ulterior sa-mi deie banii, fiind doar parteneri de afacere si ca totul sa se deruleze in conditii optime.
3. In tot acest timp ea nu mi-a facut nici un act la mana cum ca lucrez ca partener in afacere, pana in ziua cand ajungand intr-o dimineata la usa biroului sa constat ca cheia nu mai merge, ca ulterior sa-mi spuna ca a schimbat cheia ca numai doreste sa fie partener de afacere cu mine.
4. Am zis bine, numai doresti sa fi partener de afacere, atunci imi inapoiezi banii pe care ti-am dat, toti cash, unde nu recunoaste decat 3.000 EUR si asta recunoaste poate din cauza ca a fost cu mine inauntru la banca Tiriac cand am scos banii si i-am bagat in poseta, probabil stiind ca acolo sunt camere de luat vederi.
5. In paralel cu aceasta activitate ea mi-a spus sa incep alte activitati ca sa luam cat mai repede banii de la uniunea europeana, proiecte ce eu am platit in valoare de 9.300 EUR detaliate mai jos.


INTREBARE - Pot dovedi cu persoanele ce am asistat la birou si care ma cunosc, in numar de peste aprox. 20 ca eu am fost partener in afacere? Sau cum ma sfatuiti sa procedez cel mai bine ca sa recuperez suma investita? Am datele lor, documente personale, contracte de finantare, numere de telefon, etc..



III. Program Cusatorie - 4.800 EUR
1. Mi-a spus acum 2 luni cand am dat banii pe acest proiect nefacturati nici in ziua de astazi, ca e nevoie doar de, textual cu cuvintele ei:
1. Afacerea sa fie in zona rurala
2. Mutatie buletin sa fie in comuna/sat unde se desfasoara activitatea
3. Vei fi angajat in firma.. informatie primita, dar neputand fi aplicabila in cazul meu fiindca nu am cunostinte de cusatorie
4. Spatiu Atelier Croitorie - '' - Iti iei o casa la sat, ce mare lucru unde iti desfasori activitatea...'' informatie iar falsa, acea simpla casa la sat, trebuie sa fie un spatiu comercial in C.F si mai ales sa fie in conditii optime unde angajatii isi pot desfasura activitatea
2. Descopar de fapt ca pentru a fi elegibil e nevoie de mult mai multe documente, de la ca spatiul unde se desfasoara activitatea trebuie sa fie Spatiu Comercial in conditii optime de desfasurare a activitatii, nu doar o simpla casa la sat, eu nu pot fi angajat in firma fiindca nu am cunostinte de cusatorie..etc
3. O anunt ca am incheiat orice relatie referitor la acest proiect si acum refuza sa-mi inapoieze banii, bani dati si nefacturati!!

INTREBARE - Ce pot sa fac? Care sunt primii pasi in a recupera acesti bani?



III. Program Agricol - Unde am platit 4.500 EUR
1. La acest proiect am primit facturi in valoare de 3.500 euro, dar nimic mai mult, si unica informatie de ca trebuie sa detii 5 hectare de pamant.
2. Stiind ca am pamant pe langa Caransebes de mic de la tatal meu am acceptat, sa incep proiectul in prima faza platind 2.500 euro.
3. Ajung la Caransebes unde nu am mai fost de vreo peste 15 ani de zile sa vad situatia pamantului, si descopar ca a fost vandut tot de catre unchii mei, fratii tatalui meu decedat.
4. Ma intorc la doamna consultant si ii spun cele intamplate ca nu am pamant, iar ea spune ca ma rezolva de cele 5 hectare necesare, dar sa mai platesc 2.000 euro, adica contravaloarea proiectului de 4.500 euro unde, eu am zis ca nu e ok, daca e specificat clar in contract ca 50% din suma se va plati in termen de 5 zile de la semnarea cererii de confirmitate., la care ea imi arata poze la nivel diplomatic din Italia si imi face cunostinta cu un primar, cel care imi va da cele 5 hectare de pamant.
5. In afara orasului la o masa imi spune doamna consultant si primarul, unde au decis ei ca sa ne intalnim ca doresc \"sa ma ajute\" dar eu trebuie sa-i dau 22.500 euro domnului primar, cand primesc prima transa de plata de 75% din cei 50.000 alocati, adica 37.500 EUR.
6. Am refuzat oferta si rau tare imi pare ca nu am inregistrat video, ca acest domn primar sa fie in acest moment cu catusele pe maini, la puscarie unde-i este locul si nu intr-o comuna in functie de primar.

INTREBARE - Din acest proiect sunt facturati 3.500 EUR, pot recupera toti banii, inclusiv pe ceilalti o mie nefacturati?


Cu stima..

[2.13. din Regulament: Identificarea unor persoane, fie fizice sau juridice, in mesajele postate sau in titlul topicului, nu este de dorit. Nu uita ca pe forum se discuta probleme juridice, iar nu implicarea lui X sau lui Z in ele.]
Ultima modificare: Miercuri, 17 Iunie 2015
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 10:26, 20 Iunie 2015
Bag de seama ca v-ati incapatanat sa realizati ceva si nu v-a reusitt!

Pe "consultanta"ati cautat-o mult? De ce nu ati incetat consultanta daca ati observat ca nu se concretizeaza nimic?

O posibilitate sa va recuperati banii "investiti" cu consultanta ar fi sa contactati un avocat care sa analizeze situatia si sa aprecieze daca sunt sanse de recuperare a banilor.

Puteti depune si plangere impotriva consultantei fie la DNA, Directia Nationala Anticoruptie
[ link extern ]

fie la DLAF, Departamentul pentru lupta antifraudă care este instituţia de contact cu Oficiul European de Luptă Antifraudă – OLAF din cadrul Comisiei Europene şi de coordonator al luptei antifraudă, se ocupa cu fraudarea fondurilor europene.
[ link extern ]

dar asigurati-va ajutorul unui avocat, daca tot ati cheltuit atata cu consultanta ati putea sa platiti si un avocat ptr recuperarea banilor.

Dupa parerea mea consultanta si primarul au profitat de lipsa dvs. de experienta, a studiilor, din cate am inteles aveti studii generale, si poate de naivitate, se poate incadra la infractiunea de inselatorie, un avocat va poate lamuri mai bine,
Ultima modificare: Marți, 16 Iunie 2015
cyan, moderator
Tind sa cred ca s-a incheiat cel putin un contract daca nu mai multe. Prevederile contractuale ar trebui cunoscute daca doriti raspuns calificat la problema...
Dealtfel, multe firme de consultanta lucreaza pe principiul taxei de succes, ceea ce inseamna ca beneficiarul achita LEGAL prestatorului o taxa in functie de finantarea aprobata . Nu cumva despre asta ar fi vorba si aici?
Ultima modificare: Joi, 18 Iunie 2015
ContSters44758, utilizator
Din pacate nu v-ati intalnit cu o consultanta, daca va intalneati nu erati in aceasta situatie. V-ati intalnit cu o persoana certata cu multe legi.
Mai mult v-ati incapatanat sa ii platiti diverse sume de bani fara nici un document, fara sa aveti nici o certitudine.
Un consultant v-ar fi spus ce puteti sa faceti si in ce conditii si apoi daca ati fi vrut si ati fi indeplinit conditiile, ati fi semnat un contract legal. In acest contract ar fi fost stipulat exact ce suma, sau procent ar fi trebuit sa achitati, dar nu asa cum vrea fiecare ci in limitele prevazute in documentatia de pe site-ul official si in ce fel se achita onorariul (transe pe etape de lucru- un avans, un procent la predarea documentatiei, alt procent la primirea raportului de eligibilitate, altul la semanarea de catre dv a contractului de finantare cu autoritatea contractanta si eventual management, daca il cereati si pe acesta).

Incapatanarea dumneavoastra de a continua "bussinesul" cu acea persoana ma face sa cred ca ati fost informat de cum sa pacaliti fondurile si sa obtineti bani pentru cevasi apoi sa faceti altceva cu ei. Oare nu vi s-a parut ciudata cererea de a devein partener si faptul ca nu scria niciunde ca ati fi unul?


Domnule draga, va anunt ca desi a fost o vreme in care se faceau tot felul de "masinatiuni" acum riscul de ale face e atat de mare incat va sfatuiesc sa nu le faceti. De asemenea va spun ca o firma de consultanta onorabila nu v-ar fi sfatuit sa faceti asa ceva.
Si pe viitor cand cineva va va "vinde pont" mai bateti la cateva usi din acelasi domeniu ca sa il verificati, nu ati fi ajuns aici daca ati mai fi vizitat macar o firma concurenta.

Dragii mei, multumesc mult pentru suportul oferit, va raspund mai jos la toti.

cyan a scris:

Bag de seama ca v-ati incapatanat sa realizati ceva si nu v-a reusitt!

Pe \\"consultanta\\"ati cautat-o mult? De ce nu ati incetat consultanta daca ati observat ca nu se concretizeaza nimic?


Pai am incercat sa-mi deschid noi oportunitati in Romania, cu banii munciti din greu prin strainatati. Si am incetat eu de a mai face cu consultanta, dar pana deja in acel moment ea a ajuns sa ieie de pe mine peste 17 mii de euro, in aprox. nici 2 luni de zile.


posibilitate sa va recuperati banii \\"investiti\\" cu consultanta ar fi sa contactati un avocat care sa analizeze situatia si sa aprecieze daca sunt sanse de recuperare a banilor.


Am inceput deja demersurile cu un avocat, am sa va tin informati de orice noutate.


depune si plangere impotriva consultantei fie la DNA, Directia Nationala Anticoruptie
[ link extern ]

fie la DLAF, Departamentul pentru lupta antifraudă care este instituţia de contact cu Oficiul European de Luptă Antifraudă – OLAF din cadrul Comisiei Europene şi de coordonator al luptei antifraudă, se ocupa cu fraudarea fondurilor europene.
[ link extern ]

dar asigurati-va ajutorul unui avocat, daca tot ati cheltuit atata cu consultanta ati putea sa platiti si un avocat ptr recuperarea banilor.


Am instiintat amandoua organisme despre dosarul penal de la IPJ Timis.


parerea mea consultanta si primarul au profitat de lipsa dvs. de experienta, a studiilor, din cate am inteles aveti studii generale, si poate de naivitate, se poate incadra la infractiunea de inselatorie, un avocat va poate lamuri mai bine.



Tocmai acest lucru mi-a spus si avocatul, eu dragii mei am crezut ca totul va fi onest dar uite ca de fapt am fost inselat!




atticus a scris:

Tind sa cred ca s-a incheiat cel putin un contract daca nu mai multe. Prevederile contractuale ar trebui cunoscute daca doriti raspuns calificat la problema...
Dealtfel, multe firme de consultanta lucreaza pe principiul taxei de succes, ceea ce inseamna ca beneficiarul achita LEGAL prestatorului o taxa in functie de finantarea aprobata . Nu cumva despre asta ar fi vorba si aici?


Va atasez mai jos datele de la contracte ce practic sunt similare intre ele, unul e pentru agricultura si celalalt pentru atelier cusatorie. Am platit 9.300 EUR + 2.000 RON cursurile de antreprenor, bani dati si nefacturati, nu mi-a dat facturile spunandu-mi ca ea nu poate factura mai mult de o mie euro pe zi. Mi-a facturat doar 3.500 euro!





LarisaU a scris:

Din pacate nu v-ati intalnit cu o consultanta, daca va intalneati nu erati in aceasta situatie. V-ati intalnit cu o persoana certata cu multe legi.


Aveti dreptate, nu sunt unicul pagubit. Am aflat ulterior ca a inselat si o firma de sport din Bacau, cu peste 23.000 EUR, nu cunosc multe detalii, dar daca mai aflu ceva mai revin si cu alte informatii.


mult v-ati incapatanat sa ii platiti diverse sume de bani fara nici un document, fara sa aveti nici o certitudine.


Si eu ce sa fac, daca am mers pe incredere!! Mi-a aratat pozele de la consulat din italia (daca or fi de la consulat!!), mi-a spus ca doamana Corina se ocupa intre timp de acte pana noi ridicam firma si o punem pe picioare., mi-a spus ca sotul ei o sa ne deie barul cu afacerea de pe colt..afacere ce momentan o detin niste arabi, nici in ziua de azi nu stiu daca acea afacere e a ei sau a sotului ei. Ca trebuie deblocat contul bancar de la finante, o fost cu mine in banca cand i-am pus cash in mana 3.000 EUR., altadata cand si-a alimentat contul ei de la OTP, iar i-am pus tot cash 3.000 euro in mana.. dar sunt camere de luat vederi la bancile alea., sa nu-mi spuneti va rog ca nu se poate spune nu, la un fapt dovedibil cand eu stiu ca am notat, data si ora cand eu am fost atat la banca mea cu la banca ei. Se poate vedea clar pe camere si sumele exacte ce au fost scoase sau depuse!

Deci va dati seama daca la foc automat, pana m-am dezmeticit eu mi-a luat peste 17 mii de euro.. pai daca mai stateam vreo o luna asa ii intreceam si pe pagubitii de la Bacau, ajungeam pe la 30.000 euro..


consultant v-ar fi spus ce puteti sa faceti si in ce conditii si apoi daca ati fi vrut si ati fi indeplinit conditiile, ati fi semnat un contract legal. In acest contract ar fi fost stipulat exact ce suma, sau procent ar fi trebuit sa achitati, dar nu asa cum vrea fiecare ci in limitele prevazute in documentatia de pe site-ul official si in ce fel se achita onorariul (transe pe etape de lucru- un avans, un procent la predarea documentatiei, alt procent la primirea raportului de eligibilitate, altul la semanarea de catre dv a contractului de finantare cu autoritatea contractanta si eventual management, daca il cereati si pe acesta).


Doamna scumpa, daca va spun ca nici ea insusi, nu a respectat contractele, dupa cum vedeti ca sunt atatasate mai jos., ea care s-a dat drept consultant acreditat de guvern si nu a indeplinit cerintele din contractele firmate. In punctul 5.1, alineatul b)., 50% din bani se dau dupa semnare prin virament bancar.. ea in schimb i-ai luat pe toti pe dinainte, cash si nefacturati de mai bine de o luna de zile!!


Incapatanarea dumneavoastra de a continua \\"bussinesul\\" cu acea persoana ma face sa cred ca ati fost informat de cum sa pacaliti fondurile si sa obtineti bani pentru cevasi apoi sa faceti altceva cu ei. Oare nu vi s-a parut ciudata cererea de a devein partener si faptul ca nu scria niciunde ca ati fi unul?


Daca ar fi fost asa, eu astazi nu mai eram impartit intre 5 organisme, IPJ Timis, DNA, ANAF, avocat.. etc. Eu ca om de afaceri, am dorit sa dezvolt si sa creez noi oportunitati..nu sa fiu inselat! De ce am spus stop joc la o luna si ceva de la parteneriat, fiindca am vazut clar intentiile lor. Am luat eu vreo transa de plata, sau e vreun dosar de finantare cu numele meu la fondurile EU!? Nicidecum.

Domnule draga, va anunt ca desi a fost o vreme in care se faceau tot felul de \\"masinatiuni\\" acum riscul de ale face e atat de mare incat va sfatuiesc sa nu le faceti. De asemenea va spun ca o firma de consultanta onorabila nu v-ar fi sfatuit sa faceti asa ceva.
Si pe viitor cand cineva va va \\"vinde pont\\" mai bateti la cateva usi din acelasi domeniu ca sa il verificati, nu ati fi ajuns aici daca ati mai fi vizitat macar o firma concurenta.


Doar ca fapt divers va atasez cateva mesaje de pe facebook, unde ea m-a sters deja, crede ca eu nu am facut screenshot-uri la toate conversatiile, cu data si ora de la fiecare mesaj in parte., unde se vede clar ca eu eram la birou, eu faceam programari, nu doar pe spuse ci si cu poze.. eu dadeam consultanta la oameni.. etc Repet prin a spune ca eu doar am dorit sa desfasor o activitate onesta si transparenta cu toti oamenii de la birou, la care multi dintre ei imi era practic mila de ei, veneau saracii de foarte departe si pe langa mai aveau tot felul de probleme., care tot eu stateam langa ei si-i invitam la o cafea si ii ascutam..

[ link extern ]
[ link extern ]
[ link extern ]
[ link extern ]



CONTRATE AGRICULTURA SI CROITORIE

Mai jos dragii mei., aveti clauzele din contracte., am sters datele personale sa nu se vada., banii sunt dati 9.300 EUR + 2.000 RON cursuri de antreprenor, ce in 2 luni de zile nu am facut o zi de curs., si facturi am doar de 3.500 euro

2. Definiţii
2.1 - În prezentul contract următorii termeni vor fi interpretaţi astfel:
a) Contract - prezentul contract şi toate anexele sale;
b) Achizitor / beneficiar şi prestator / consultant- părţile contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul contract;
c) Preţul contractului - preţul plătibil Prestatorului de către Achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
d) Servicii - activităţi a căror prestare face obiect al contractului;
e) Produse - echipamentele, maşinile, utilajele, piesele de schimb şi orice alte bunuri cuprinse în anexa/anexele la prezentul contract;
f) Forţa majoră - reprezintă o împrejurare de origine externă, cu caracter extraordinar, absolut imprevizibilă şi inevitabilă, care se află în afara controlului oricărei părţi, care nu se datorează greşelii sau vinei acestora, şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;
g) zi - zi calendaristică; an - 365 de zile.

3. Interpretare
3.1 - În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la forma singular vor include forma de plural şi vice versa, acolo unde acest lucru este permis de context.
3.2 - Termenul “zi”sau “zile” sau orice referire la zile reprezintă zile calendaristice dacă nu se specifică în mod diferit.
Clauze obligatorii

4. Obiectul și prețul contractului

4.1. – Prestatorul se obligă să presteze servicii de consultanță pentru elaborarea și depunerea unui proiect pe Programul National de Dezvoltare Rurală (PNDR), Masura 6.1 “Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri “


4.2. – Serviciile de consultanță, de specialitate care fac obiectul prezentului contract și care vor fi prestate de către ”prestator” in favoarea “achizitorului”, sunt următoarele;
a) Elaborarea Cererii de finanțare;
b) Elaborarea proiecțiilor financiare aferente proiectului;
c) Consultanță/asistență la întocmirea documentelor anexe la cerere de finanțare;
d) Integrarea documentațiilor necesare întocmirii dosarului de finanțare și asistență la depunerea acestuia;
e) Consultanță în relația cu Organismul Intermediar – Oficiul Judetean pentru dezvoltare Rurală și Pescuit Timiș pentru etapele de verificare ale proiectului, până la semnarea contractului de finanțare;
f) Consultanță în relația cu Autoritatea de Management pentru semnarea contractului de finanțare;
g) Asistenta privind cererile de plata aferente celor doua transe privnd ajutorul nerambursabil ;
4.3. - Achizitorul se obligă să plătească Prestatorului preţul convenit pentru îndeplinirea prezentului contract.
4.4. - Prețul total pentru serviciile de specialitate, prevăzute la art. 4.1. și art. 4.2., care fac obiectul prezentului contract, este de 4500 ( patru mii cinci sute euro) . Valoarea proiectului va fi stabilită, prin ordinul de începere a serviciilor, emis de achizitor cu consultarea prealabilă a prestatorului si reprezinta semnarea prezentului contract de ambele parti contractante.
4.5. Prețul stabilit de comun acord prevăzut la art. 4.4. va fi calculat la cursul BNR din ziua emiterii facturii.

5. Modalități de plată
5.1. Prețul contractului, prevăzut la art. 4.4., se va plăti in urmatoarele transe după cum urmează :
a) 50% respectiv 2500 euro (doua mii cinci sute euro ) din preț se va plăti în avans, de la emiterea de către achizitor a ordinului de începere a serviciilor ;
b) 50% respectiv 2000 euro (doua mii euro ) din preț se va plăti în termen în termen de 5 zile de la semnarea de către achizitor a Cererii de Conformitate in relatia cu Compartimentul de Dezvoltare Rurala Judeteana al AM- P.N.D.R
c) 5.2. Plata se va efectua prin virament bancar odata cu emiterea facturii din contul “achizitorului” in contul ”prestatorului” – RO66 OTPV190000388901RO01 deschis la Banca OTP – Sucursala Timișoara, Jud.Timis ;

6. Durata contractului
6.1 – Durata prezentului contract este de 60 luni respectiv 5 ani ( cinci ani), incepand cu data de 14.04.2015 până la data de 14.04.2020.

6.2 – Durata contractului poate fi prelungită la cererea « achizitorului » prin act aditional.

7. Obligaţiile principale ale Prestatorului
1) sa execute serviciile asumate prin prezentul contract;
2) sa furnizeze serviciile solicitate de achizitor, la un înalt nivel profesional, in vederea promovării intereselor achizitorului,
3) sa răspundă de calitatea si cantitatea serviciilor prestate,
4) se obliga ca in termen de maxim 5 zile de la apariția oricărei modificări a ghidului solicitantului sau a unei noi versiuni a acestuia, sa reevalueze documentația întocmita in conformitate cu prevederile ghidului solicitantului modificat, cu conditia ca aceste modificari sa poata fi executate sau sa se poata efectua in timp util de catre ambele parti contractante;
5) sa asigure confidențialitatea informațiilor obținute in furnizarea serviciilor solicitate de achizitor, in conformitate cu prezentul contract;
6) sa înceapă furnizarea serviciilor de consultanță în termen de 10 zile de la primirea, de la achizitor, a ordinului de începere a serviciilor;
7) Intocmirea cererlor de plata privind ajutorul nerambursabil se vor plati separat de catre achizitor fata de prestator, dupa semnarea Contractului de finantare si respctiv dupa indeplinirea Planului de afaceri, iar pretul acestor servicii se vor stabili de comun acord cu Achizitorul la miomentul intocmirii acestora.

Prestatorul nu răspunde de veridicitatea conținutului documentelor și informațiilor primite de la ”achizitor” sau ”proiectant de specialitate” și nici asupra efectelor pe care acestea le vor genera în cadrul proiectului;
Prestatorul nu răspunde în cazul acțiunilor efectuate de către ”achizitor” sau ”proiectant de specialitate”, fără consultarea în prealabil a ”prestatoruluii” sau în cazul acțiunilor efectuate contrar instrucțiunilor și recomandărilor ”prestatorului”.


8. Obligaţiile principale ale Achizitorului
1) sa furnizeze ”prestatorului”, in timp util, toate datele, informațiile si documentele necesare solicitate pentru executarea serviciilor asumate prin prezentul contract in vederea depunerii documentatiei conform sesiunii publicate oficial pe site de catre Grupul de Actiune Locala Jimbolia Gal Banat Vest ;
2) sa achite ”prestatorului” prețul stabilit la art. 4.4. în conformitate cu art. 5.1. din prezentul contract;
3) să emita ordinul de începere a serviciilor în termen de maxim o lună de la semnarea prezentului contract;
4) să informeze în termen de maxim 48 de ore consultantul cu privire la orice informație relevantă sau cu impact asupra proiectului, primită de la proiectanți sau orice alt organism / instituție implicată în pregătirea și implementarea proiectului;
5) in cazul in care pe parcursul efectuarii lucrarilor, dupa semnarea contractului de prestari servicii, consultanta, “achizitorul” se razgandeste sau solicita sistarea lucrarilor deja incepute, suma specificata la art. 4.4 pentru munca prestata nu va mai putea fi restituita “achizitorului”.
6) In cazul in care Cererea de finantare este declarata conforma si eligibila iar achiztorul isi retrage dosarul declarat admis pe propria raspundere, se va obliga la plata celei de a doua transe conform art.5 , Alin.5.1, lit.b. din prezentul contract.
7) Nerespectarea Planului de afaceri – Memoriului justificativ va conduce la asumarea tuturor responsabilitatilor din partea Achizitorului fata de autoritatile competente.
8) Intocmirea cererilor de plata privind incasarea ajutorului nerambursabil vor fi platite separat de catre achizitor fata de prestator, dupa semnarea Contractului de finantare si respectiv dupa indeplinirea Planului de afaceri, iar pretul acestor servicii se vor stabili de comun acord cu Achizitorul la momentul intocmirii acestora.

9. Sancţiuni pentru neîndeplinirea culpabilă a obligaţiilor
9.1. – In cazul in care achizitorul nu isi onoreaza platile conform art. 4 aliniatul 4.4., prezentul contract devine titlu executoriu si va urma calea legala in recupararea sumelor datorate.
9.2 - În cazul în care achizitorul nu onorează facturile în termen de 10 zile de la expirarea perioadei convenite, atunci acesta are obligaţia de a plăti, cu penalităţi, o sumă echivalentă cu o cotă procentuală de 1% din plata neefectuată pe zi.
.
10. Documentele contractului

10.1. Documentele contractului sunt: prezentul contract, ordinul de începere a serviciilor emis de către achizitor precum și orice alte acte adiționale încheiate de comun acord ulterior semnării prezentului contract.

11. Încetarea contractului

11.1 Prezentul contract încetează de drept, fără alta formalitate, in unul din următoarele cazuri:
a) una din parți este declarata in stare de incapacitate de plați sau împotriva ei a fost declanșata procedura de lichidare, înainte de începerea executării prezentului contract;
b) una din parți cesionează drepturile si obligațiile sale prevăzute in prezentul contract fără acordul celeilalte parți;
c) prin acordul parților;
d) la expirarea duratei contractului;
e) una din parți își încalcă obligațiile sale, după ce a fost avertizata prin notificare scrisa, de către cealaltă parte, ca o noua nerespectare a acestora va duce la rezilierea prezentului contract
în condițiile în care achizitorul nu respectă art. 8.3.

11.2. ”Achizitorul” își rezerva dreptul de a denunța oricând unilateral contractul, in cel mult 10 zile de la apariția unor circumstanțe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului si pentru orice alte încălcări ale prevederilor contractuale de care se face vinovat ”prestatorull” si pe care nu le-a remediat in termen de cel mult 10 zile de la primirea notificării
11.3. ”Prestatorul” isi rezerva dreptul de a denunța oricând unilateral contractul, in cel mult 10 zile de la apariția unor circumstanțe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului si pentru orice alte încălcări ale prevederilor contractuale de care se face vinovat ”achizitorul” si pe care nu le-a remediat in termen de cel mult 10 zile de la primirea notificării.
11.4. Partea care invoca o cauza de încetare a prezentului contract o va notifica celeilalte parți in termen de 48 de ore de la apariția acesteia sau de la data la care a luat cunoștința de existenta sa.
11.5. Rezilierea prezentului contract nu anuleaza obligațiile deja scadente intre părți.

12. Forța majoră

12.1.Nici una din părțile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau in mod necorespunzător – total sau parțial - a oricărei obligații ce ii revine in baza prezentului contract, daca neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligației respective a fost cauzată de forță majoră, așa cum este definită de lege.
12.2. Partea care invoca forța majora este obligata sa notifice celeilalte părți in termen de maxim 48 de ore de la data producerii evenimentului si sa ia toate masurile posibile in vederea limitării consecințelor sale.
12.3. Dacă în termen de 14 zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părțile au dreptul să își notifice încetarea de plin drept a prezentului contract fără ca vreuna dintre acestea să pretindă daune interese.



13. Notificări
13.1. Orice notificare adresata de una din părți celeilalte este valabil îndeplinita daca este transmisa la adresa prevăzuta in partea introductiva a prezentului contract.
13.2. Notificarea se va face pe fax, email sau prin mandat poștal, iar data recepționarii este considerata data primei zile lucrătoare după data expedierii, în cazul notificărilor transmise pe fax sau email, respectiv data menționată de oficiul poștal care a primit-o, în cazul notificărilor transmise prin mandat poștal.


14. Litigii
14.1. Părțile au convenit ca toate neînțelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea sau încetarea acestuia sa fie soluționate pe cale amiabila de către părți.
14.2. In cazul in care nu este posibila soluționarea pe cale amiabila a neînțelegerilor intervenite intre parți, acestea vor apela la instanțele judecătorești competente.
14.3. Competența teritorială a Instanțelor judecătorești se va stabili luând în considerare sediul social al prestatorului.


15. Clauze finale
15.1. Orice modificare a prezentului contract se poate face de către părți, de comun acord, prin încheierea unui act adițional la contract.
15.2. Prezentul contract împreună cu documentele prezentului contract reprezintă voința parților si înlătura orice înțelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara încheierii sale.
15.3. Prezentul contract conține 5 pagini și a fost încheiat la Timișoara, astăzi 14.04.2015, in doua exemplare, ambele cu aceeași forța probanta, cate unul pentru fiecare parte.

Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Iunie 2015
Vili82, utilizator
Pe langa succes in afaceri nu ramane decat sa va dorim succes si in actiunea de eliminare a unor astfel de consultanti!:thumbup:

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Formularul 4 pt achizitii va rog! luminita_gab luminita_gab va rog ajutati-ma! am nevoie de formularul nr 4 de contract de achizitii servicii! va rog ajutati-ma va multumesc (vezi toată discuția)
Factura consultanta fonduri europene nico_logo nico_logo Buna ziua. Am apelat la o firma de consultanta pentru un dosar de fonduri europene. Consultatia costa 2000 euro. Am platit 650 euro la depunerea dosarului, iar ... (vezi toată discuția)
Fonduri guvernamentale , firma consultanta Oana1116 Oana1116 Buna, am apelat la o firma de consultanta pentru a ne ajuta sa beneficiem de fonduri guvernamentale in speranta sa putem deschide o afacere ! Am facut cu ei un ... (vezi toată discuția)